Промяна на Закона за Движение по Пътищата 2010 г.

Тук се говори за всичко...

Искам да имам право да обжалвам

ДА
42
91%
НЕ
4
9%
 
Общо гласове : 46
INSANE
Мнения: 3515
Регистриран на: 22 Яну 2007, 23:58
Местоположение: София
Автомобил: Primera P11

Re: Промяна на Закона за Движение по Пътищата 2010 г.

Мнениеот caviara » 04 Фев 2010, 12:49

bau.bg написа:Личното ми мнение е че светлините са нужни, но не трябва да са задължителни, а пожелателни..... в смисъл - глобата за невключени светлини е идиотизъм който не води до нищо добро.
Абсо;ютно моето мнение :thumbs up: аз си карах нонстоп на къси, още преди да изкарат този закон (а и в момента карам лятото на фарове)...

foho написа:...Колега все пак знаеш, че закона е за включени къси светлини , а не габарити...
а аз защо знам, че закона е за включени "дневни" светлини, без да се уточнява какви точно са тези "дневни" :pardon:


А в крайна сметка, май доста се отклонихме от темата :pardon:
"You become responsible, forever, for what you have tamed"

"Where do you expect us to go when the bombs fall?" :(

Аватар
INSANE
Мнения: 4101
Регистриран на: 28 Мар 2006, 18:38
Местоположение: Плевен
Автомобил: Almera N15

Re: Промяна на Закона за Движение по Пътищата 2010 г.

Мнениеот Svetlix » 04 Фев 2010, 12:51

caviara написа:
Друго предложение: Знак СТОП да се слага на самото кръстовище, а не 5-6 метра преди него...
тук излиза, че не са те научили както трябва :ooops:
На шофьорския курс се сблъсквах с такива случки и инструктора обясни - "длъжен си да спреш на СТОП-а и после на кръстовището" :ooops:


Учили са ме и това го знам перфектно. Тънката мисъл на полицая после обаче е: Ти не спря където трябва - следва акт. Колегата му също го бил видял .. нищо, че чете вестник. Съответно и 5 човека да сте в колата, вашата дума нищо не струва пред тази на полицая.

На мнение съм също и че при наличието на сняг трябва да се глобяват водачи, които карат с летни гуми, но само при наличие на такъв!
тук не съм много съгласен - аз почти не излизам от града и би трябвало да е почистено (т.е. само за градски условия твоето правило не важи), а също така да отбележа - карам със сравнително скъпи летни гуми и смея да твърдя, че нямат много голяма разлика спрямо евтините/ментетата зимни... (това не ми пречи да имам и качествени зимни де :pardon: )


И друг път сме водили този спор Стаменти ... за последно Събора в Търново, малко след портала на Царевец. Тогава пак не стигнахме до консенсус. Тънката ми мисъл е съвсем друга. Масово българина си купува гуми втора ръка по на 5-6 години и горница, които отдавна са се опекли и станали на пласмаса. В следствие на това не спират на сухо през лятото, а какво остава за зимата на сняг?! Най-простият експеримент, който можеш да си направиш е следния: Смачкай една бутилка от минерална вода възху асфалта и я настъпи с крак и виж какво сцепление има тя. Горе-долу така се представят и поостарелите летни гуми в зимни условия. Този спор наистина е вечен, но пак ще вметна - защо след всеки 5 санта сняг в столицата всичко блокира и после цяла вечер само това е приказва по телевизиите.

Моето мнение за светлините: Абсолютно безсмислено е да се кара в слънчев ден на светлини. Ако го приемат това да е целогодишно ще е някаква пълна глупост. Сравненията със скандинавските страни са супер неуместни ... поради причините изброени от автора на темата. За нерегулираните светлини съм съгласен, че трябва да има санкции но ако се приеме в суров вид този закон ще е нещо като понятието "несъобразена скорост" и "неспазена дистанция". За целта господа полицаите трябва да имат техника, като тази в СБА за да видят дали са ти регулирани светлините или не. Колкото до ксеноните - аз не виждам нищо лошо в ползването им, стига да са минали задължителния реглаж на стенд.
Иначе глобите ни за изгоряла крушка примерно са супер жестоки. Ако те хванат с изгоряла крушка вечер актчето е 60 кинта и 8 точки .. не ме питайте от къде знам. Кривото в случая като ти изгори крушка, е че не всеки може да си я смени. Примерно на Форд Модео 2005 г. за да се смени крушка задължително се сваля предната решетка и целия фар. На пежо 206 манипулацията е подобна. Лично според мен тези умения всеки трябва да ги придобие на шофьорските курсове ...
Изображение Изображение
N15 SRi, GA16DE (1998)
Citroen ZX 1.4i KDX LPG (1994)
Opel Vectra 1.8i Z18XE (2004) - служебен
ex. P10 SLX, CD20 (1993)

Аватар
Маниак
Мнения: 214
Регистриран на: 06 Май 2009, 23:27
Местоположение: Пазарджик
Skype: Svetlio122

Re: Промяна на Закона за Движение по Пътищата 2010 г.

Мнениеот foho » 04 Фев 2010, 13:02

Тъй като стана дума за "дневни светлини" тълкуването на закона е едно, цитирам:

"Наредба № 86 от 8 януари 2004 г. за одобряване типа на габаритни светлини, стоп-сигнали и дневни светлини на моторни превозни средства и техните ремаркета



(Издадена: от министъра на транспорта и съобщенията, Обн.: ДВ, бр. 24 от 23 март 2004 г.; в сила три дни след 23 март 2004 г., с изключение за категория М1 - в сила от 1 юни 2004 г., а за категории М2, М3, N1, N2, N3, О1, О2, О3 и О4 - от 31 декември 2005 г.)..."

Светлините са си ясно разграничени, а именно: габаритни, стоп сигнали, за мъгла, пътепоказатели, дневни..... Кое е неясното в случая

:?:
Today Tomorrow Toyota

Аватар
INSANE
Мнения: 2725
Регистриран на: 19 Фев 2008, 15:04
Местоположение: Банско
Skype: masterclear
Автомобил: Primera P11

Re: Промяна на Закона за Движение по Пътищата 2010 г.

Мнениеот masterreset » 04 Фев 2010, 13:13

дневните светлини трябва да са отделни и различни от късите .

Когато пътувате зад кола в слънчев ден е по лесно да възприемете натискането на спирачката/светването на стопа ,ако светлините са угасени или ако колата е снабдена с day lights - при по новите модели те светят само отпред ,различни са от късите ,съответно не заслепяват и с по-малка консумация на ток ( че електромера върти и накрая като ви дойде сметката от ЧЕЗ да не се оплачете ,че фаровете са ви изсмукали остарелия акумулатор :smiah: )
P11-144 2.0 TD, P11 2.0 TD -на части
Megan Coach 1.9tdi

Аватар
Нисан Клуб България
Мнения: 3386
Регистриран на: 08 Окт 2005, 20:08
Местоположение: София
Автомобил: Almera N16

Re: Промяна на Закона за Движение по Пътищата 2010 г.

Мнениеот blackgod » 04 Фев 2010, 13:15

dimkaraganchev написа:Това и аз го подкрепям. А що се отнася до използването на дневните светлини, на предната страница изразих мнение, че това го отхвърлят учените. И аз съм напълно съгласен с това. Който иска по-подробна информация може да хвърли един поглед тук http://dadrl.hit.bg/02.html и тук http://www.auto-vidin.com/forum-f3/topic-t577.htm .

Eдни учени едно казват, други нещо съвсем различно...
Ето едно интересно четиво на което се натъкнах, и който поназнайва английски може да прочете:
http://members.optusnet.com.au/carsafet ... a_racv.pdf
Общо взето обстоен анализ за предимствата и недостатъците на дневните светлини...
И докато предимствата се изразяват в спасени човешки животи, то недостатъците общо взето са повече икономически (по-голям разход, по-честа смяна на крушки)...
Nissan Almera N16 2.2 Di Изображение
Изображение

INSANE
Мнения: 3515
Регистриран на: 22 Яну 2007, 23:58
Местоположение: София
Автомобил: Primera P11

Re: Промяна на Закона за Движение по Пътищата 2010 г.

Мнениеот caviara » 04 Фев 2010, 14:06

За другото съм съгласен, но за това пак ще споря:
Svetlix написа:...Този спор наистина е вечен, но пак ще вметна - защо след всеки 5 санта сняг в столицата всичко блокира и после цяла вечер само това е приказва по телевизиите...

прясна случка от сутринта - опитах да паркирам...
...и не успях :shock:
Схема на паркирането:
parking.JPG
parking.JPG (3.83 KiB) Прегледано 448 пъти

като аз съм синята кола и се движа на заден по стрелката...
и какво се оказа - предните гуми отказаха да се качат на бордюра, поради баналната причина - лед на пътя... :evil:
и така докато не направих едно хубаво задръстване и не слезнаха 3-ма мъже да не бутнат, за което съм им благодарен :pardon:
Да, признавам гумите не са чисто нови - купих ги 10.2009 с "DOT" 08.2009 Goodyear UG7+ :shock: , но просто са без шипове (които, апропо са забранени в България)
Та след подобни случки, каквото искат да си говорет по телевизията, то е за промиване на мозъците и за да ни докажат, че сме тъпи говеда :pardon:
и за подтвърждение на моите думи, мога да пусна анкета към колегите от софия - колко снегорина с пуснати лопати са видяли да се движат при снеговалеж, за да се видят резултатите (те снегорините си се движат, но нито "опесъчават", нито чистят... само хабят гориво, което се плаща от данъкоплатците)



foho написа: ...дневни..... Кое е неясното в случая...
дефиницията за дневни светлини не ми е ясна, но много ясно се вижда, че това НЕ СА къси, а отделна категория :!:
Последна промяна caviara на 04 Фев 2010, 14:08, променена общо 1 път
"You become responsible, forever, for what you have tamed"

"Where do you expect us to go when the bombs fall?" :(

INSANE
Мнения: 5938
Регистриран на: 13 Апр 2007, 20:51

Re: Промяна на Закона за Движение по Пътищата 2010 г.

Мнениеот snake » 04 Фев 2010, 14:08

blackgod написа:Eдни учени едно казват, други нещо съвсем различно...
Ето едно интересно четиво на което се натъкнах, и който поназнайва английски може да прочете:
http://members.optusnet.com.au/carsafet ... a_racv.pdf
Общо взето обстоен анализ за предимствата и недостатъците на дневните светлини...
И докато предимствата се изразяват в спасени човешки животи, то недостатъците общо взето са повече икономически (по-голям разход, по-честа смяна на крушки)...

Да, интересно четиво. Разгледах набързо. Статистически данни обаче няма. Има предположения, че произшествията могат да намалеят с 20%!!! И едни луди сметки какви са ползите от 20% по-малко произшествия... До тук добре, НО... какво показва бюлетина на МВР :)
oт 01/01/08 до 31/12/08 год
"Осветеност
на пътя" Произшествия Убити Ранени

Дневно 5366 564 6623
Сумрак 325 48 436
Тъмнина 1333 331 1663
Изкуствено 1018 115 1229

Я сега да видим за 2004 -а как стоят нещата
Дневно 5 094 523 6 138
Сумрак 339 44 439
Тъмнина 1 451 297 1 845
Изкуствено 728 79 886

Няма 20% намаление :)
So long, and thanks for all the fish

Маниак
Мнения: 136
Регистриран на: 27 Яну 2010, 12:15
Автомобил: Note

Re: Промяна на Закона за Движение по Пътищата 2010 г.

Мнениеот georgi_georgiev » 04 Фев 2010, 14:12

Колега според теб няма нужда от зимни гими през зимата ли? Или не вали сняг в България,или плащаш данъци за колата колкото в Германия например,или се минава преглед както трябва........ За отговорите за краденето на чиновниците или ДУПКИТЕ по пътя съм съгласен,ама.......Булгаристан!
П.с Има мноооого хора(неопитни шофери,някой жени,много мъже :mrgreen: ) който не могат да карат на сняг и лед през зимата- поради което,по-добре нови зимни гуми на всеки 3 години по 75лв-отколкото лятна маркова(незнаино къде произведена)

INSANE
Мнения: 3515
Регистриран на: 22 Яну 2007, 23:58
Местоположение: София
Автомобил: Primera P11

Re: Промяна на Закона за Движение по Пътищата 2010 г.

Мнениеот caviara » 04 Фев 2010, 14:22

georgi_georgiev написа:Колега според теб няма нужда от зимни гими през зимата ли? Или не вали сняг в България,или плащаш данъци за колата колкото в Германия например,или се минава преглед както трябва........ За отговорите за краденето на чиновниците или ДУПКИТЕ по пътя съм съгласен,ама.......Булгаристан!
П.с Има мноооого хора(неопитни шофери,някой жени,много мъже :mrgreen: ) който не могат да карат на сняг и лед през зимата- поради което,по-добре нови зимни гуми на всеки 3 години по 75лв-отколкото лятна маркова(незнаино къде произведена)

Не, не съм казал, че не трябва зимни гуми, както писах в предичния пост съм с нови гуми (и не защото старите, пак зимни, им имаше нещо - 7мм грйфер, на три години, а защото държа на моята лична безопасност, както и на тези, които си поверяват живота в мои ръце, сядайки при мен да се возят).
Просто казвам, че ако стане задължително, ще бъде поредната глупост в закона, с която да се спекулира и да се пълнят гуши :evil:
Плюс това сравнението посочено то мен, на предишната страниза, е м/у зимна за 75лв. и лятна "маркова" за около 200 (просто снега ме изненада малко :mrgreen: и се наложи да се предвижа до гаража с летните, където за 40 мин се преобух на зимни и продължих...)

А относно:
който не могат да карат на сняг и лед през зимата
посочи ми поне една хубава/маркова гума, безз шипове, която да "държи" на лед :?:
като тук не казвам, че съм добър шофьор (даже в повечето случаи твърдя обратното), но карам с прилични гуми (GoodYear Ultra Grip 7+), за които избора беше не заради сравнително ниската цена (150 лв/бр), а заради тестове и писаници по форуми (най често проведени и писани ИЗВЪН България)
"You become responsible, forever, for what you have tamed"

"Where do you expect us to go when the bombs fall?" :(

Маниак
Мнения: 136
Регистриран на: 27 Яну 2010, 12:15
Автомобил: Note

Re: Промяна на Закона за Движение по Пътищата 2010 г.

Мнениеот georgi_georgiev » 04 Фев 2010, 14:40

caviara написа:
georgi_georgiev написа:Колега според теб няма нужда от зимни гими през зимата ли? Или не вали сняг в България,или плащаш данъци за колата колкото в Германия например,или се минава преглед както трябва........ За отговорите за краденето на чиновниците или ДУПКИТЕ по пътя съм съгласен,ама.......Булгаристан!
П.с Има мноооого хора(неопитни шофери,някой жени,много мъже :mrgreen: ) който не могат да карат на сняг и лед през зимата- поради което,по-добре нови зимни гуми на всеки 3 години по 75лв-отколкото лятна маркова(незнаино къде произведена)

Не, не съм казал, че не трябва зимни гуми, както писах в предичния пост съм с нови гуми (и не защото старите, пак зимни, им имаше нещо - 7мм грйфер, на три години, а защото държа на моята лична безопасност, както и на тези, които си поверяват живота в мои ръце, сядайки при мен да се возят).
Просто казвам, че ако стане задължително, ще бъде поредната глупост в закона, с която да се спекулира и да се пълнят гуши :evil:
Плюс това сравнението посочено то мен, на предишната страниза, е м/у зимна за 75лв. и лятна "маркова" за около 200 (просто снега ме изненада малко :mrgreen: и се наложи да се предвижа до гаража с летните, където за 40 мин се преобух на зимни и продължих...)

А относно:
който не могат да карат на сняг и лед през зимата
посочи ми поне една хубава/маркова гума, безз шипове, която да "държи" на лед :?:
като тук не казвам, че съм добър шофьор (даже в повечето случаи твърдя обратното), но карам с прилични гуми (GoodYear Ultra Grip 7+), за които избора беше не заради сравнително ниската цена (150 лв/бр), а заради тестове и писаници по форуми (най често проведени и писани ИЗВЪН България)


Аз не знам да има такава гума :thumbs up:
за гушите съм съгласен,обаче ако в България на е задължително не се прави :pardon: (то и тогава не се спазва де)
Още нещо-ако си без зимни гуми си "опасен" за другите
ако си без вкл.къси си "опасен " за другите
ако си без колан си "опасен" за себе си
Какво мислите за това, не е ли вярно? :pardon: Колана е лична безопасност-щом той е задължителен,тогава.....

INSANE
Мнения: 3515
Регистриран на: 22 Яну 2007, 23:58
Местоположение: София
Автомобил: Primera P11

Re: Промяна на Закона за Движение по Пътищата 2010 г.

Мнениеот caviara » 04 Фев 2010, 14:42

georgi_georgiev написа:Аз не знам да има такава гума :thumbs up: ...
ако говориш за Goodyear-а ето:
http://news.automedia.bg/read/5144.html, http://www.margel.info/images/useful/img6_850xpx.jpg, http://www.margel.info/images/useful/img11_850xpx.jpg
а ако визираш за лед без шипове :beer:
"You become responsible, forever, for what you have tamed"

"Where do you expect us to go when the bombs fall?" :(

Аватар
Маниак
Мнения: 214
Регистриран на: 06 Май 2009, 23:27
Местоположение: Пазарджик
Skype: Svetlio122

Re: Промяна на Закона за Движение по Пътищата 2010 г.

Мнениеот foho » 04 Фев 2010, 15:34

caviara написа:......дефиницията за дневни светлини не ми е ясна, но много ясно се вижда, че това НЕ СА къси, а отделна категория :!:


Колега не ми е работа да пиша правни становища, можеш да попиташ юрист как се тълкува съответната наредба. При положение, че новите автомобили вече се произвеждат с дневни светлини... Автомобили произведени през годината Х кои други светлини трябва да бъдат включени освен късите, при положение че габаритите са си габарити, фаровете за магла друго, дългите светлини трето и т.н. т.н. Съгласи се в края на краищата :pardon: :thumbs up:
Today Tomorrow Toyota

Аватар
Нисан Клуб България
Мнения: 3386
Регистриран на: 08 Окт 2005, 20:08
Местоположение: София
Автомобил: Almera N16

Re: Промяна на Закона за Движение по Пътищата 2010 г.

Мнениеот blackgod » 04 Фев 2010, 15:51

snake написа:Да, интересно четиво. Разгледах набързо. Статистически данни обаче няма. Има предположения, че произшествията могат да намалеят с 20%!!! И едни луди сметки какви са ползите от 20% по-малко произшествия... До тук добре, НО... какво показва бюлетина на МВР :)
oт 01/01/08 до 31/12/08 год
"Осветеност
на пътя" Произшествия Убити Ранени

Дневно 5366 564 6623
Сумрак 325 48 436
Тъмнина 1333 331 1663
Изкуствено 1018 115 1229

Я сега да видим за 2004 -а как стоят нещата
Дневно 5 094 523 6 138
Сумрак 339 44 439
Тъмнина 1 451 297 1 845
Изкуствено 728 79 886

Няма 20% намаление :)

Ванка, тази статистика няма как да е мерило, заради много фактори...
Първо, трябва да се сравняват само зимните месеци през които е задължително ползването на светлини през цялото време.
Второ, трябва да се отчете броя на автомобилите които през последните 5-6 години нарастна драстично (рових из нета за конкретни цифри, ама не намерих).
Nissan Almera N16 2.2 Di Изображение
Изображение

Аватар
Нисан Клуб България
Мнения: 5681
Регистриран на: 11 Май 2006, 08:22
Местоположение: София
Skype: landiP10
Автомобил: Primera P10

Re: Промяна на Закона за Движение по Пътищата 2010 г.

Мнениеот Landi » 04 Фев 2010, 16:04

foho написа:
caviara написа:......дефиницията за дневни светлини не ми е ясна, но много ясно се вижда, че това НЕ СА къси, а отделна категория :!:


Колега не ми е работа да пиша правни становища, можеш да попиташ юрист как се тълкува съответната наредба. При положение, че новите автомобили вече се произвеждат с дневни светлини... Автомобили произведени през годината Х кои други светлини трябва да бъдат включени освен късите, при положение че габаритите са си габарити, фаровете за магла друго, дългите светлини трето и т.н. т.н. Съгласи се в края на краищата :pardon: :thumbs up:


@foho - не си съвсем прав и ти. Хвани се и прочети малко на тема DRL по уикипедията, а също и по други сайтове.

Един жокер от мен:

Дневните светлини най-напред са въведени в САЩ и Канада и то доста отдавна. В САЩ са отменени в последствие. Реализацията на дневни светлини и в САЩ, и в Канада става чрез последователно свързани ДЪЛГИ светлини. Така са направени в т.ч. от нисан (Инфинити G20) в началото на 90-те години. Мога да ти дам и схеми.

:D Съгласи се в края на краищата :pardon: :thumbs up:
Primera P10, 5HB, GA16DE, 09/94, Landi-SE81+LCS-A/1 Изображение
Micra K12 Sport, 5HB, CR14DE, 04/05, Landi-LSI-ONE Изображение
ex Micra K11SLX, 3HB, CG10DE, 05/95, Landi-EC04 - sold


NISSAN cars, INSANE drivers, DE+LPG engines INSIDE

Аватар
Маниак
Мнения: 214
Регистриран на: 06 Май 2009, 23:27
Местоположение: Пазарджик
Skype: Svetlio122

Re: Промяна на Закона за Движение по Пътищата 2010 г.

Мнениеот foho » 04 Фев 2010, 16:14

Landi написа: :D Съгласи се в края на краищата :pardon: :thumbs up:


С кое не съм се съгласил :pardon: :thumbs up: Кажи ми на моето Тино според наредбата кое мога да тълкувам като "дневни светлини" :wink: :?:
Today Tomorrow Toyota

ПредишнаСледваща

Назад към Общи приказки

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 1 госта