Свещи - топлинно число

Въпроси относно притежаването и поддържането на автомобил NISSAN.
Аватар
Маниак
Мнения: 351
Регистриран на: 20 Юни 2007, 20:43
Местоположение: София
Автомобил: Primera P11

Свещи - топлинно число

Мнениеот ekolev » 26 Мар 2009, 21:15

Най-накрая прочетох изчерпателен отговор за това пусто "топлинно число" на свещите. 8)
Досега си мислех, че то се променя според региона или климата на страната- или поне така ми бяха казвали по магазините.Всъщност и от коментарите с колеги и приятели бях с такова убеждение- Да ама Не!
Според сайта на NGK, топлинното число се определя от топлината,която изолаторът на свещта пропуска м/у електрода и корпуса (съответно мотора).Целта е да се достигне работна температура, малко над 400 градуса, но не повече от 850 градуса.Над 400 градуса свещта се самопочиства, а над 900 - се разрушава.С две думи, топлинното число зависи от мотора (за всеки двигател е различно и се определя от производителя) и от вида гориво (за един и същ двигател, може да се използват различни свещи, при различно гориво - газ или бензин).

Пуснах тая тема, та дано повече хора да я видят и да спрат да вярват на ала-бала-ниците, дето ги говорят по магазините.
P.S.Ако някой иска да прочете повече или да си провери свещите по NGK - ето тук :
http://www.ngk.de/Heat_rating_and_heat_ ... 657.0.html
ex P11- 1.6i
Не се задълбочавай в плиткото!
N16- withAC
Terrano2 - 2.7TDi

Аватар
Нисан Клуб България
Мнения: 174
Регистриран на: 01 Фев 2008, 21:26
Местоположение: София
Skype: milen.t.aleksandrov
Автомобил: Primera P11

Re: Свещи- топлинно число

Мнениеот tweety75 » 26 Мар 2009, 21:39

Моята, като я взех, беше с BKR6E. За моя двигател ги дават BKR5E по каталози разни. Та си взех BRR5EIX иридиеви. Само че още като ги купувах се чудех дали не трябва да си сложа 6, заради газовата (все пак гори при по-висока температура). Но пък досега оплаквания нямам.
Primera P11/'97, 1.6/16V, GA16DE, Sedan
SJNBAAP11U0030139
+Landi Renzo Omegas
+MOTUL Inugel Optimal -30
+Denso 234-3089 Oxygen Sensor
+Kouki OEM Headlights
+Photon DRL

Аватар
Маниак
Мнения: 351
Регистриран на: 20 Юни 2007, 20:43
Местоположение: София
Автомобил: Primera P11

Re: Свещи- топлинно число

Мнениеот ekolev » 26 Мар 2009, 22:01

Еми май е трябвало студени BKR6EIX ама щом е добре карай така!
ex P11- 1.6i
Не се задълбочавай в плиткото!
N16- withAC
Terrano2 - 2.7TDi

Аватар
INSANE
Мнения: 17065
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 01:36
Местоположение: Burgas, BG
Skype: viniks_w2
Автомобил: Primera P11

Re: Свещи- топлинно число

Мнениеот W2 » 27 Мар 2009, 00:32

Това за топлинното число е доста дискутирано, лично аз съм качвал поне на две места тази схема, както и двете таблици с абревиатурите на символите! Но както е ясно темата за свещи е "любима", както тези за масла, спирачки и тн..... Колеги, моя съвет към всички ви е да си избирате свещите не от страницата на разни производители (било то и NGK), а от нисанските ви документи и програми за части!!!!! Производителя на автомобила казва кой е номера на свещта с нормално топлинно число, кой е студено и кой за горещо за конкретния автомобил!!! Пиша това, защото понякога на пръв поглед еднакви коли с еднакви мотори са с различни номера (топлинни числа)... Да не говорим за еднакви мотори в различни коли....

Аватар
Нисан Клуб България
Мнения: 5724
Регистриран на: 11 Май 2006, 07:22
Местоположение: София
Skype: landiP10
Автомобил: Primera P10

Re: Свещи- топлинно число

Мнениеот Landi » 27 Мар 2009, 09:11

Да добавя нещо от каталога на NGK 2008 год.

Означения на свещите:
NGK_letters.JPG


Топлинно число - вижте коментара в POINT3
NGK_chosing_plugs.JPG


Eто и как се подбира подходяща иридиева свещ за двигатели работещи на газ:
Обърнете внимание и на забележките отдолу - за конвенционални АГУ- 1 топлинно число - нагоре. :!:
Gas_spark_plugs.JPG
Primera P10, 5HB, GA16DE, 09/94, Landi-SE81+LCS-A/1 Изображение
Micra K12 Sport, 5HB, CR14DE, 04/05, Landi-LSI-ONE Изображение
ex Micra K11SLX, 3HB, CG10DE, 05/95, Landi-EC04 - sold


NISSAN cars, INSANE drivers, DE+LPG engines INSIDE

Аватар
INSANE
Мнения: 3043
Регистриран на: 23 Яну 2007, 13:36
Местоположение: София
Skype: Stefan.kmetski1

Re: Свещи- топлинно число

Мнениеот кмета » 31 Мар 2009, 13:07

един от най важните параметри на свеща е найната топлинна характеристика,т.е. способността да разсейва(отвежда)топлината,предавана и в резултат на изгарянето на сместа. При работа на свеща към нея се предявяват противоречиви изисквания,обусловени от различните условия на протичане на процесите на изгаряне при различните режими на работа на двг.От една страна, при режим на празен ход и при малки натоварвания темп. на конуса на изолатора не трябва да пада под 400градуса за гарантирано самопочистване. от друга страна, при високочестотните режими на въртене на коляновия вал и големи натоварвания, температурата на електродите и изолатора не трябва да превишава 800-850 градуса за избягване на преждевременно възпламеняване на сместа( само запалване от допир с нажежено тяло) !
Получаваната в резултат на изгарянето на сместа в цилиндъра топлина се отвежда от свеща главно в цилиндровата глава и частично в околната среда!
долната граница на топлинния диапазаон се определя от условието за самопочистване на свеща ,горната граница- от условията за работа без запалване чрез нажежено тяло!
ако не се оправя с чук, значи проблемът е електрически!

Аватар
INSANE
Мнения: 1183
Регистриран на: 02 Май 2007, 12:31
Местоположение: Варна
Skype: pril3p
Автомобил: 100NX B13

Re: Свещи- топлинно число

Мнениеот Boris » 04 Апр 2009, 09:57

Няма да се повтарям повече относно температурата на горене на газта. Ето нагледно:

Изображение
Изображение

Повече инфо

Аватар
Нисан Клуб България
Мнения: 174
Регистриран на: 01 Фев 2008, 21:26
Местоположение: София
Skype: milen.t.aleksandrov
Автомобил: Primera P11

Re: Свещи- топлинно число

Мнениеот tweety75 » 05 Апр 2009, 08:57

И защо в такъв случай всички опищават света, че газта горяла с по-висока температура. 13 градуса са си нищо все пак. Виж 187 при метана си е разлика.

P.S. Я! Пост номер 100. Вече съм манЯк :)
Primera P11/'97, 1.6/16V, GA16DE, Sedan
SJNBAAP11U0030139
+Landi Renzo Omegas
+MOTUL Inugel Optimal -30
+Denso 234-3089 Oxygen Sensor
+Kouki OEM Headlights
+Photon DRL

INSANE
Мнения: 5938
Регистриран на: 13 Апр 2007, 19:51

Re: Свещи- топлинно число

Мнениеот snake » 05 Апр 2009, 10:23

23
So long, and thanks for all the fish

Аватар
Нисан Клуб България
Мнения: 174
Регистриран на: 01 Фев 2008, 21:26
Местоположение: София
Skype: milen.t.aleksandrov
Автомобил: Primera P11

Re: Свещи- топлинно число

Мнениеот tweety75 » 06 Апр 2009, 09:47

23 за кое?
Primera P11/'97, 1.6/16V, GA16DE, Sedan
SJNBAAP11U0030139
+Landi Renzo Omegas
+MOTUL Inugel Optimal -30
+Denso 234-3089 Oxygen Sensor
+Kouki OEM Headlights
+Photon DRL

Аватар
Нисан Клуб България
Мнения: 5724
Регистриран на: 11 Май 2006, 07:22
Местоположение: София
Skype: landiP10
Автомобил: Primera P10

Re: Свещи- топлинно число

Мнениеот Landi » 06 Апр 2009, 09:54

Температурата на самозапалване на газата е по-висока с 320°С - 540 за газ, 220 за бензин
Пиковата температура на изгаряне на газта е 1990°, а на бензина 1977°С

А за 23°С питай калкулатора на snake :ooops:
Primera P10, 5HB, GA16DE, 09/94, Landi-SE81+LCS-A/1 Изображение
Micra K12 Sport, 5HB, CR14DE, 04/05, Landi-LSI-ONE Изображение
ex Micra K11SLX, 3HB, CG10DE, 05/95, Landi-EC04 - sold


NISSAN cars, INSANE drivers, DE+LPG engines INSIDE

INSANE
Мнения: 5938
Регистриран на: 13 Апр 2007, 19:51

Re: Свещи- топлинно число

Мнениеот snake » 06 Апр 2009, 09:55

нищо, сгрешил съм :)
So long, and thanks for all the fish

Аватар
Нисан Клуб България
Мнения: 174
Регистриран на: 01 Фев 2008, 21:26
Местоположение: София
Skype: milen.t.aleksandrov
Автомобил: Primera P11

Re: Свещи- топлинно число

Мнениеот tweety75 » 07 Апр 2009, 09:06

Landi написа:Температурата на самозапалване на газата е по-висока с 320°С - 540 за газ, 220 за бензин
Пиковата температура на изгаряне на газта е 1990°, а на бензина 1977°С

А за 23°С питай калкулатора на snake :ooops:


Това за мен като ламер значи следното:

1.Газта се пали по-трудно, независимо че е газообразна при стайна температура и атмосферно налягане. Това обяснява защо например двигателя на газ е малко по-капризен откъм искра (свещи, високо...), въздушен филтър, предварение и такива подобни.

2.Температурата на горене на газ и на бензин не се различава особено, така че на газ не би трябвало двигателя да работи в различен температурен режим от на бензин. Не знам как стои въпроса с изгорелите газове от клапаните нататък (ламбда сондата най-вече) защото химичния състав е различен (май само кислорода е общото :) ) и съответно там може да има разлика.
Primera P11/'97, 1.6/16V, GA16DE, Sedan
SJNBAAP11U0030139
+Landi Renzo Omegas
+MOTUL Inugel Optimal -30
+Denso 234-3089 Oxygen Sensor
+Kouki OEM Headlights
+Photon DRL

INSANE
Мнения: 5938
Регистриран на: 13 Апр 2007, 19:51

Re: Свещи- топлинно число

Мнениеот snake » 07 Апр 2009, 11:27

Е хубу дееее... гледал съм фаренхайт. Признах си!
So long, and thanks for all the fish

Назад към Технически въпроси

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта