Проблем със запалването - Микра К12

Въпроси относно притежаването и поддържането на автомобил NISSAN.
Anonymous

Re: Проблем със запалването - микра к12

Мнениеот Anonymous » 09 Ное 2009, 17:43

radusha написа:
BQLOGOSPOD4E написа:ок супер!!! дано да е изгорял бушон тогава!!!!:)))
Какво казаха в сервиза????


Все още нямам инфо от там.. днес по някое време трябва да са почнали с разфасовката.. казаха, че ще проверят всяко едно кабелче, датчик, верига и т.н... или по-точно казано цялостна дисекция :shock:
Освен това от сервиза ме увериха, че ако се стигне до там - да платя за някаква смяна, а проблема да остане те ще си поемат разхода по смяната.. абе сериозни ми се струват, ама ще видим като си получа колата в изправност :smiah:

Значи си попаднала на хора-остава да видим къв е бил проблема и ГРАНД ТОТАЛА накрая!!!

Аватар
VP44 Expert
Мнения: 3736
Регистриран на: 02 Ное 2008, 17:53
Местоположение: София (и тук там Варна)

Re: Проблем със запалването - микра к12

Мнениеот N_Petrov » 09 Ное 2009, 18:34

BQLOGOSPOD4E написа:
N_Petrov написа: Ква верига къде висвала :ooops: :ooops: нещо не фанах аз :ooops: :ooops:

Двата датчика-на разпред.и колянов вал се грижат И за това да няма предварене;следварене и т.н
....когато веригата е разтеглена тя става "по-дълга" и тогава "белязите' по нея-единия би трябвало да на позиция "х" а той е на х+мм.
....датчиците засичат това разминаване и сигнал на компа и той -колата гасне.
В начален етап колата пали по-трудно,варви по-малко и оборотите на празен ход играят-при стартиране на двигателя
...по-късно ще започне да пали още по-трудно и ..... колата гасне и така
Който разбира започва да чува "чукане на веригата при около 2000-2500 оборота, в по-късен етап и на празен ход докато е студена!
Тъй като този двигател е с 3 колелета запчати и обтегач,плъзгач единственото място където"висва" е м/у двете горни колелета( трите са със форма на триъгълник с връх насочен надолу)
Ако е датчика проблема-според САНТА двата са еднакви-нека да ги смени и тогава неработещия ще е този на коляновия вал,нали така?
Тогава той би трябвало да дава грешки!
САНТА-датчика е потопен в масло и оттам и логиката че ако маслото не е хубаво се образува "налеп" от гадно масло по датчика!
На Радуша добре са го почистили-но ако и след това е проблемен както при нея-не е датчик!!!(99%)-Специално говоря за К12 1.2 2003г
Той струва 100лв , смяна верига 700-1000лв



Нещо не си я обяснявам аз тая история с висенето и ми се струва, че си ала бала истории просто. По посока на въртене веригата винаги ти е опъната. От обратната страна имаш хидравличен обтегач, който компенсира свободната част. Как може да виси между 2та вала каквото и да е. Та те на се запацени един спрямо друг от друго??! Да ще се получи изместване. 2те марки няма да са ти вече на X и Y градуса спрямо марката на коляновия вал, а на X-а и Y-b градуса. Що се отнася до тропането по съм склонен да вярвам, че се чува от изядени зъби и съответно леглата им на веригата отколкото от него висящо и мандахерцащо се. Ако бъркам нека някой го обясни по логично и правилно
Almera N16 YD22DDT

Всеки автомобил е екипиран с 2 вида пътепоказатели (мигача) - ЛЯВ и ДЕСЕН. Използвайте ги ПО ОТДЕЛНО!!!
Няма дума в българския език, която в мн. ч. да за вършва на "Й"!!!

Аватар
Нисан Клуб България
Мнения: 2829
Регистриран на: 31 Дек 2008, 01:03
Местоположение: Пловдив/Айтос
Skype: kanfan
Автомобил: Primera P11-144

Re: Проблем със запалването - микра к12

Мнениеот Fand » 09 Ное 2009, 19:26

Аз като гледам тая тема ше се филмира така или иначе :lol: , ма оставете някоя серия и за втори сезон да има де...
P11-144,QG18DE,ГИ
Почти всеки, който кара автомобил, осъзнава, че в него витае нещо от демона на шосетата. Сигурността му в себе си го кара да вярва, че шофира по-добре от другите. И ако фактите не потвърждават това, толкова по-зле за фактите.

Аватар
Маниак
Мнения: 565
Регистриран на: 26 Мар 2009, 23:09
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: Micra K12

Re: Проблем със запалването - микра к12

Мнениеот radusha » 09 Ное 2009, 19:38

Fand написа:Аз като гледам тая тема ше се филмира така или иначе :lol: , ма оставете някоя серия и за
втори сезон да има де...


Хаха дано филма да е с хепи енд, че с обществения транспорт не си е работа.. особено на фона на върлуващия свински грип из тия места!
Nissan Micra K12, 2003, 1.2 16V, 59 kW
I love my car ♥

Аватар
VP44 Expert
Мнения: 3736
Регистриран на: 02 Ное 2008, 17:53
Местоположение: София (и тук там Варна)

Re: Проблем със запалването - микра к12

Мнениеот N_Petrov » 09 Ное 2009, 19:50

radusha написа:
Fand написа:Аз като гледам тая тема ше се филмира така или иначе :lol: , ма оставете някоя серия и за
втори сезон да има де...


Хаха дано филма да е с хепи енд, че с обществения транспорт не си е работа.. особено на фона на върлуващия свински грип из тия места!


На мен ли го казваш :smiah: :smiah: :smiah: :smiah:

Ей ги 2та датчика http://nissan4u.com/parts/micra/el_k12e ... stributor/ - по каталог са различни, дали могат да се заменят един с друг трябва да се провери по друг начин :thumbs up:
Almera N16 YD22DDT

Всеки автомобил е екипиран с 2 вида пътепоказатели (мигача) - ЛЯВ и ДЕСЕН. Използвайте ги ПО ОТДЕЛНО!!!
Няма дума в българския език, която в мн. ч. да за вършва на "Й"!!!

Аватар
Нисан Клуб България
Мнения: 2829
Регистриран на: 31 Дек 2008, 01:03
Местоположение: Пловдив/Айтос
Skype: kanfan
Автомобил: Primera P11-144

Re: Проблем със запалването - микра к12

Мнениеот Fand » 09 Ное 2009, 21:49

N_Petrov написа:
radusha написа:
Fand написа:Аз като гледам тая тема ше се филмира така или иначе :lol: , ма оставете някоя серия и за
втори сезон да има де...


Хаха дано филма да е с хепи енд, че с обществения транспорт не си е работа.. особено на фона на върлуващия свински грип из тия места!


На мен ли го казваш :smiah: :smiah: :smiah: :smiah:

Ей ги 2та датчика http://nissan4u.com/parts/micra/el_k12e ... stributor/ - по каталог са различни, дали могат да се заменят един с друг трябва да се провери по друг начин :thumbs up:



На никой конкретно, ма филма си е голям да го е... :smiah: :smiah: :smiah:
P11-144,QG18DE,ГИ
Почти всеки, който кара автомобил, осъзнава, че в него витае нещо от демона на шосетата. Сигурността му в себе си го кара да вярва, че шофира по-добре от другите. И ако фактите не потвърждават това, толкова по-зле за фактите.

Аватар
Нисан Клуб България
Мнения: 2829
Регистриран на: 31 Дек 2008, 01:03
Местоположение: Пловдив/Айтос
Skype: kanfan
Автомобил: Primera P11-144

Re: Проблем със запалването - микра к12

Мнениеот Fand » 09 Ное 2009, 21:51

radusha написа:
Fand написа:Аз като гледам тая тема ше се филмира така или иначе :lol: , ма оставете някоя серия и за
втори сезон да има де...


Хаха дано филма да е с хепи енд, че с обществения транспорт не си е работа.. особено на фона на върлуващия свински грип из тия места!


Мале, ти предтставяш ли си да ти заразят колата със свински грип :smiah: :smiah: :smiah:
P11-144,QG18DE,ГИ
Почти всеки, който кара автомобил, осъзнава, че в него витае нещо от демона на шосетата. Сигурността му в себе си го кара да вярва, че шофира по-добре от другите. И ако фактите не потвърждават това, толкова по-зле за фактите.

Аватар
Маниак
Мнения: 320
Регистриран на: 03 Юли 2006, 18:15
Местоположение: Atlanta, Ga

Re: Проблем със запалването - микра к12

Мнениеот santa » 10 Ное 2009, 01:58

BQLOGOSPOD4E написа:
santa написа:ако е разтегната верига ще запише датчика веднага след запалването на колата, и от това няма да гасне. Сменяй датчика и не си прави повече главоболия.

:))) нали си наясно че когато веригата е разтегната и това звено се намира между двете "горни" колелета (веригата "висва") датчика показва на компа че има проблем и компа гаси двигателя.
Нека радуша да вземе датчик от друга кола и да видим резултата!!!

Кво звено кви пет лева. Само да попитам имаш ли идея от къде четът информация двата датчика.
Колегата ти обясни че веригата е опъната през цялото време, когато моторът работи.
http://cgi.ebay.de/NIssan-Micra-K12-Sen ... 4837fd726e
Колежката да дава адрес и да го пращам датчика.
И нека все пак колежката да каже точните кодове на грешките.
P10 1.6 GA16DE SRi
XSPower 4-2-1 headers
Sentra 1,6

Anonymous

Re: Проблем със запалването - микра к12

Мнениеот Anonymous » 10 Ное 2009, 09:58

това е схемата на К12
Прикачени файлове
IMG_1685.JPG

Аватар
VP44 Expert
Мнения: 3736
Регистриран на: 02 Ное 2008, 17:53
Местоположение: София (и тук там Варна)

Re: Проблем със запалването - микра к12

Мнениеот N_Petrov » 10 Ное 2009, 10:10

Дам, това е схемата, и все пак няма как да висне :thumbs up: Вкарай малко логика просто.
Almera N16 YD22DDT

Всеки автомобил е екипиран с 2 вида пътепоказатели (мигача) - ЛЯВ и ДЕСЕН. Използвайте ги ПО ОТДЕЛНО!!!
Няма дума в българския език, която в мн. ч. да за вършва на "Й"!!!

Аватар
Маниак
Мнения: 565
Регистриран на: 26 Мар 2009, 23:09
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: Micra K12

Re: Проблем със запалването - микра к12

Мнениеот radusha » 10 Ное 2009, 10:14

http://cgi.ebay.de/NIssan-Micra-K12-Sensor-Nockenwelle-CR12-Motor_W0QQitemZ310177002094QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item4837fd726e
Колежката да дава адрес и да го пращам датчика.
И нека все пак колежката да каже точните кодове на грешките.


Нямам възможност да видя кои бяха грешките, защото онези хартийки от диагностиката заминаха с колата в сервиза :ooops: От там още нямам новини..
Силно се надявам да не е верига за смяна... но ще видим присъдата каква ще е!
Nissan Micra K12, 2003, 1.2 16V, 59 kW
I love my car ♥

Anonymous

Re: Проблем със запалването - микра к12

Мнениеот Anonymous » 10 Ное 2009, 10:37

N_Petrov написа:Дам, това е схемата, и все пак няма как да висне :thumbs up: Вкарай малко логика просто.

Наистина ми харесва форума-всеки има право на мнение!!!
Н.Петров: Нисан СИ ПРИЗНАВАТ че имат проблем с материала от който изработват веригите за К12(а и не само за нея);Ауто Билд бр.3 от 2009 година(българския) го пишат че е така;От лятото на 2004г Нисан сменят материала за производството им, а пък ти твърдиш че няма как да "ВИСНЕ"-тя не виси като верига на колело-тя е "РАЗТЕГНАТА" !!! Вида на веригата не е като "обикновените", "нормалните" на външен вид е по различна!!!
Има три беляга на веригата-1 на коляновия вал и 2 на горните 2 колелета!!! Когато те се разминават-датчика на разпределителния вал засича това разминаване,подава инфо на компа и тои "пали"лампата на таблото и гаси двигателя!!!(в начален етап не се "пали лампата-това е разликата)
Колата влиза в т.н "Авариен режим" и когато се прочете грешката тя е -забравил съм и номера-ДАТЧИК РАЗПРЕДЕЛИТЕЛЕН ВАЛ!!!
От там се започва-смени датчика-"ква верига, кви пет лв"!!! Логиката е че не може от разтегната верига да ти гасне колата-щото на ЕДИ СИ КОЯ КОЛА ОТ 1980Г е еди си как ????!!!!??
Освен това започва да се търси проблема в електрониката на колата(кабели,имобилайзери,свещи,акумулотор,БЕНДИКС и т.н-А проблема е МЕХАНИЧЕН(разтегната верига)-може да не е логично но е така!!!

Anonymous

Re: Проблем със запалването - микра к12

Мнениеот Anonymous » 10 Ное 2009, 10:55

BQLOGOSPOD4E написа:
N_Petrov написа:Дам, това е схемата, и все пак няма как да висне :thumbs up: Вкарай малко логика просто.

Наистина ми харесва форума-всеки има право на мнение!!!
Н.Петров: Нисан СИ ПРИЗНАВАТ че имат проблем с материала от който изработват веригите за К12(а и не само за нея);Ауто Билд бр.3 от 2009 година(българския) го пишат че е така;От лятото на 2004г Нисан сменят материала за производството им, а пък ти твърдиш че няма как да "ВИСНЕ"-тя не виси като верига на колело-тя е "РАЗТЕГНАТА" !!! Вида на веригата не е като "обикновените", "нормалните" на външен вид е по различна!!!
Има три беляга на веригата-1 на коляновия вал и 2 на горните 2 колелета!!! Когато те се разминават-датчика на разпределителния вал засича това разминаване,подава инфо на компа и тои "пали"лампата на таблото и гаси двигателя!!!(в начален етап не се "пали лампата-това е разликата)
Колата влиза в т.н "Авариен режим" и когато се прочете грешката тя е -забравил съм и номера-ДАТЧИК РАЗПРЕДЕЛИТЕЛЕН ВАЛ!!!
От там се започва-смени датчика-"ква верига, кви пет лв"!!! Логиката е че не може от разтегната верига да ти гасне колата-щото на ЕДИ СИ КОЯ КОЛА ОТ 1980Г е еди си как ????!!!!??
Освен това започва да се търси проблема в електрониката на колата(кабели,имобилайзери,свещи,акумулотор,БЕНДИКС и т.н-А проблема е МЕХАНИЧЕН(разтегната верига)-може да не е логично но е така!!!

така грешката е била П 0340 и П 0011
Сетих се за логиката-малък ми е харда и забравям-обтегача е МАСЛЕН-когато "излезе" до края НЕ МОЖЕ ВЕЧЕ ДА ОПТЯГА ВЕРИГАТА!!!
ЗАЩО ИЗЛИЗА?????
1.Калпаво масло
2..........................
3.................
4..............
Мисля че изяснихме въпроса!!!!
ДАНО ДА НЕ Е ВЕРИГА ПРИ РАДУША!!!! :thumbs up: :thumbs up:

Аватар
Маниак
Мнения: 320
Регистриран на: 03 Юли 2006, 18:15
Местоположение: Atlanta, Ga

Re: Проблем със запалването - микра к12

Мнениеот santa » 10 Ное 2009, 14:24

BQLOGOSPOD4E написа:
N_Petrov написа:Дам, това е схемата, и все пак няма как да висне :thumbs up: Вкарай малко логика просто.

Наистина ми харесва форума-всеки има право на мнение!!!
Н.Петров: Нисан СИ ПРИЗНАВАТ че имат проблем с материала от който изработват веригите за К12(а и не само за нея);Ауто Билд бр.3 от 2009 година(българския) го пишат че е така;От лятото на 2004г Нисан сменят материала за производството им, а пък ти твърдиш че няма как да "ВИСНЕ"-тя не виси като верига на колело-тя е "РАЗТЕГНАТА" !!! Вида на веригата не е като "обикновените", "нормалните" на външен вид е по различна!!!
Има три беляга на веригата-1 на коляновия вал и 2 на горните 2 колелета!!! Когато те се разминават-датчика на разпределителния вал засича това разминаване,подава инфо на компа и тои "пали"лампата на таблото и гаси двигателя!!!(в начален етап не се "пали лампата-това е разликата)
Колата влиза в т.н "Авариен режим" и когато се прочете грешката тя е -забравил съм и номера-ДАТЧИК РАЗПРЕДЕЛИТЕЛЕН ВАЛ!!!
От там се започва-смени датчика-"ква верига, кви пет лв"!!! Логиката е че не може от разтегната верига да ти гасне колата-щото на ЕДИ СИ КОЯ КОЛА ОТ 1980Г е еди си как ????!!!!??
Освен това започва да се търси проблема в електрониката на колата(кабели,имобилайзери,свещи,акумулотор,БЕНДИКС и т.н-А проблема е МЕХАНИЧЕН(разтегната верига)-може да не е логично но е така!!!

Айде да почнем от там, тия три белега нямат никакво значение сега, те са само и единствено при зацепване на веригата. ако е разтегната веригата ще записва не съответсвие между колянов и разпределителен вал.
P10 1.6 GA16DE SRi
XSPower 4-2-1 headers
Sentra 1,6

Аватар
Нисан Клуб България
Мнения: 5755
Регистриран на: 11 Май 2006, 07:22
Местоположение: София
Skype: landiP10
Автомобил: Primera P10

Re: Проблем със запалването - микра к12

Мнениеот Landi » 10 Ное 2009, 14:44

Чудех се дали да пиша още по темата, ама нейсе. Почнахте да се заяждате за дребни работи.

Двата дачика не четат веригата и това мисля, че трябва да е ясно. Най-малкото това няма как да стане. Единия датчик (този на коляновия вал) подава импулси при преминаване през един отвор на маховика. Другия (за разпределителния/те валове) обикновено е един и се намира откъм делкото. Той пък реагира на едно зъбче и подава съответно импулси при всяко преминаване през въпросното зъбче. Тези импулси (по-точно времето между тях) се сравняват в ЕКУ-то с номиналните стойности и при наличие на отклонение над нормалното следва ответна реакция на ЕКУ-то.

На темата верига - колегата все пак е написал "виснала" - т.е. в кавички. Мисля, че на всички е ясно, че веригата не виси и не си променя дължината, то просто няма как да стане, но така или иначе се използва като термин и "виснала" и "разтегната", въпреки, че и разтягане няма как да стане.

Ще споделя и още един вид износване на верига, което не бях предполагал. Става дума да веригата на К11.
Външно няма износване на ролките, които свързват отделните звена. Видимо също няма износване и на зъбите на зъбчатките. А веригата е хлабава и то значително в сравнение с новата. Просто като изпъваш старата има обиране на луфтове, а на новата няма.
Почти на 100% съм убеден, че износването е по външния диаметър на нитчетата, които са вътре в ролките. Това обаче няма как да се види без да се среже някоя ролка. Има 2 такива вериги при кмета (ако не ги е изхвърлил) и ако има мераклия може да проверим моето предположение.
Primera P10, 5HB, GA16DE, 09/94, Landi-SE81+LCS-A/1 Изображение
Micra K12 Sport, 5HB, CR14DE, 04/05, Landi-LSI-ONE Изображение
ex Micra K11SLX, 3HB, CG10DE, 05/95, Landi-EC04 - sold


NISSAN cars, INSANE drivers, DE+LPG engines INSIDE

ПредишнаСледваща

Назад към Технически въпроси

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта