Монтиране на климатик на Р10!!!

Въпроси относно притежаването и поддържането на автомобил NISSAN.
Аватар
INSANE
Мнения: 1221
Регистриран на: 23 Авг 2006, 03:06
Местоположение: София, Красно село
Skype: bumer_750_i
Автомобил: Primera P10

Монтиране на климатик на Р10!!!

Мнениеот meha » 09 Дек 2007, 01:13

Започвам темата като се надявам да няма СПАМ по нея,а да е полезна както на мен,така и на други колеги които са решили да си набавят това удоволствие!
Да пишат хора само които са правили тази операция и имат познания....мнения от типа "предполагам" не са нужни!
Искам темата да остане чиста и да стане една добра :!:

Колата на която ще го монтирам е Р10 SR20Di

Значи демонтирах си пълен комплект климатик от 2.0еGT (SR20DЕ)(от Бат Краси)
1-компресор
2-стойката на компресора
3-радиатора(на климатика)
4-дехидрататор
5-вентилатор(заедно с дифузора)
6-двете тръби(малка и голяма)
7-изпарител заедно със цялата си поставка,и 2 датчика
8-вентилатор,заедно с кутията му
9-борда с бутоните и АС

Така...това е комплекта.........сега започвам набиране на инфо относно качването на моята кола!

Ето и въпросите:
Това е релето което стой във моторния отсек в кутията която е посредата,от него излизат 4 кабела.....2 зелени и 2 жълти.....интересуваме как да се върже това реле,а ето го и него:
Изображение


От компресора(съединителя)тръгва този кабел.....:
Изображение


Който завършва с този накрайник.....утре ще погледна дали пасва със този които стърчи при мен на моята кола....но ако нямам букса...къде ще се връзва това аджаба:
Изображение


Това е кутията със изпарителя вътре в нея....на нея се вижда датчика които следи за обледяването на изпарителя.......къде ще го връзвам него:
Изображение


Ето и главната част на датчика,който се намира точно пред изпарителя(изпарителя е демонтиран):
Изображение


И накрай,тъй като също незнам дали инсталацията я има.....утре ще проверя дали имам куплунг за компчето на климатика вътре в купето.....но ако нямам,остава варианта да се намери място на което да се вържат и тези 3 кабела който са от копчето АС:
Изображение


И накрая,понеже когато колата е сваляна на земята,може би е имало камаче нещо....то е подбило шайбата на компресора и се е получило това:
Изображение


Айде каналите ги оправих днес,със тънки пилички и няма проблем.....но остава лекото биене на шайбата,която при движението си на празен ход,опира във съединителя и задвижва компресора:
Изображение

Оттук идват няколко въпроса........какво правиме със шайбата?
Купуваме нова(2-ра ръка)???
Правим на струг нова???
Оправяме старата на струг???
BMW E39 Individual
Honda Cbr 600

Аватар
Маниак
Мнения: 499
Регистриран на: 11 Юни 2006, 23:38
Местоположение: Варна
Skype: damyan.stankov
Автомобил: Terrano2 R20

Мнениеот troleika » 09 Дек 2007, 03:39

Всичко ще ти обясня само трябва да ми дадеш време.На първо място виж дали имаш пусната инсталация за климатик почти сигурен съм че ще откриеш такава макар че при мене липсваше.Ще разбереш ако я имаш прекарана по следното:Като отвориш онази черна кутия за релета под капака от където си изкарал синьото реле там на капака пише AIR CONDITIONER(дано не баркам как се пише)та там ще видиш букса която или ще има кабели закачени или няма да има.По това ще разбереш.Ако има кабели за релето то почвай да търсиш кабели за вентилатора за компресора за датчиците.Пропуснах да ти кажа че най вероятно ще трябва да вземеш и релето за втория вентилатор.ако нямаш инсталация ще ти я нарисувам как да си я направиш.Датчика който е за облединяването аз не го вързах и съм нямал проблем.По скоро съм чувал хора че климатика на Примера им идвал слабичък и в резултат на това някой майстори премахвали именно този датчик за лед.Прочетох някъде тука че който имал инсталация прекарана на колата за климатик имал и даже копчето за пуск на климатика само че било скрито под капачка декоративна така че провери и този мит.После пиши. :wink:
Кара TERRANO 2 1998г. дълга база. Следва смяна на дирекция.
Изображение

Аватар
INSANE
Мнения: 1139
Регистриран на: 28 Апр 2005, 21:18
Местоположение: РУСЕ
Skype: Toranaga
Автомобил: Primera P11

Мнениеот ovchara » 09 Дек 2007, 09:52

Няма никакъв мит за копчето,а си е живата истина.Сигурен съм ,че има фабрична инсталация по купето :wink: Колкото до шаибата на копресора,мисля че тая няма да ти свърши рбота.Просто много е ударена.Вариантът е, читава от друг компресор.И нямаше нужда да смъкваш и кутията с вентилатора :lol:
PRIMERA P11 GT

Аватар
INSANE
Мнения: 1221
Регистриран на: 23 Авг 2006, 03:06
Местоположение: София, Красно село
Skype: bumer_750_i
Автомобил: Primera P10

Мнениеот meha » 09 Дек 2007, 13:08

Значи погледнах сутринта под капака на релетата(това което е във средата):
Изображение


И за моя приятна изненада,отдолу под това дето пише(еър кондишън) открих куплунга на които да вкарам релето:
Изображение

Най-дясната секция дето е празна е за фаровете за мъгла(на бронята които аз нямам)

Открих и куплунга ,поне предполагам 4е е той де.....които да вклуча компресора в него.......:
Изображение


Сега слизам да разглобя централната конзола да видя дали имам куплунг за копчето на климата,и да вида дали е мит или истина за копчето под апачето:))))))

П.С как се изкефих само като видех че имам място за релето:))))


Марто ме насочи че на колите с климатик имало стъпково моторче,което задържало обоорите като се пусне климатика....какво ще кажете вие???
Аз мисля че стъпковия си мотор,като паднат оборотите и ЕКУ-то му казвса и то ги коригира.......???
Благодаря че всички се отзовавате така бързо :wink:
BMW E39 Individual
Honda Cbr 600

Аватар
INSANE
Мнения: 4360
Регистриран на: 19 Апр 2005, 12:42
Местоположение: Варна
Skype: ajalvir
Автомобил: Almera N15

Мнениеот alekangg » 09 Дек 2007, 13:40

Стъпковото моторче е за празния ход. Другото е по просто има 2 положение само, не се мести плавно като моторчето за празен ход. Аз имам за га16де такова нещо.

Аватар
Маниак
Мнения: 499
Регистриран на: 11 Юни 2006, 23:38
Местоположение: Варна
Skype: damyan.stankov
Автомобил: Terrano2 R20

Мнениеот troleika » 09 Дек 2007, 14:12

УПСССС :? :? .Не съм искал да обидя някого като нарекох "МИТ" да знаете имаше друго значение думата :wink: :wink: :wink:
Аз лятото си вдигнах оборотите на 1000 и като пусна климатика ми падаха на 800 а сега зимата ги смъкнах пак така ще е защото я нямам оная джаджа дето го прави това :roll:
Кара TERRANO 2 1998г. дълга база. Следва смяна на дирекция.
Изображение

Аватар
INSANE
Мнения: 1102
Регистриран на: 04 Окт 2006, 05:03
Местоположение: Шумен/Хасково/Царево
Skype: nikola_karagyozov_78

Мнениеот kokoVmaxa » 09 Дек 2007, 14:19

.............дубьл
Последна промяна kokoVmaxa на 09 Дек 2007, 14:21, променена общо 1 път
LEGACY 2,5GX-AT '99 / CLK320 W208 '98
Изображение

Аватар
INSANE
Мнения: 1102
Регистриран на: 04 Окт 2006, 05:03
Местоположение: Шумен/Хасково/Царево
Skype: nikola_karagyozov_78

Мнениеот kokoVmaxa » 09 Дек 2007, 14:20

.............имаш си всичко ;) само не видях да си взел другото реле(не случайно ти обясних че релетата са ДВЕ а не едно) което е сьс 6 "крачета" и е кафяво на цвят това с четирите е като всички останали но другото е едно единствено ;) - а Без него няма да трьгне - то се намира в Кутията за релета до ABS над местото за него пише "RAD FАN-2"
Кабелната Обувка за компресора си те "чака" на местото над динамото и е Превьрзана с една кабелна стяжка кьм снопа кабели ,до левият фар между маската и радиатора на двигателя те "чака " другата каблена Обувка за онази "Ампула" на радиатора за климатика дето и на нея има датчик...
Когато свалиш панела за Копчето за "AC" погледни кьм сноповете с Кабелите за Бутоните които са на централаната Конзола,над панела за Парно и вентилатор - там е залепен сьс Синьо(Повечето са така)PVC куплонгьт за копчето
Когато свалиш жабката за да сложиш вьтрешният радиатор отгоре на една Метална греда има Прикрепен кабелен сноп кьм него е Залепен сьс PVC куплонгьт за датчика на вьтрешното тяло ......
Като цяло ще ти трябват няколко допьлнителни Видии за закрепянето на тялото с радиатора кьм сьществуващите вьздуховоди - след отстраняването на пластмасата която попьлва разстоянието между вентилатора и разпределителният вьззел за вьздуха,всичко друго ще си е Ок и няма да има нужда да правиш нищо повече
LEGACY 2,5GX-AT '99 / CLK320 W208 '98
Изображение

Аватар
INSANE
Мнения: 1221
Регистриран на: 23 Авг 2006, 03:06
Местоположение: София, Красно село
Skype: bumer_750_i
Автомобил: Primera P10

Мнениеот meha » 09 Дек 2007, 21:12

Така.........значи днес свалих централната конзола,и точно както казва Коко,на един сноп с кабели,омотан със син изолирбанд стоеше там и ме чакаше куплунга за копчето на АС......НО копче АС НЯМАХ,имаше тапа.която изкарах,поставих копчето,монтирах куплунга и всичко заспа :wink:

Относно релето,просто съм забравил Коко,сега ще звънна на Бат Краси да го предупредя да не ми го джепса некой :lol:

Вентилатора в купето и изпарителя мисля че ще ги нагодя......

Да почна с въпросите:

1-последно ще имам ли проблем с оборотите,тъй като не съм взимал стъпково моторче :?:
2-на сивия куплунг който свързва вентилатора за охлаждане на водата(жълтия),имам 2 пина(демек "+" и "-" на вентилатора).....и този куплунг влиза във другия куплунг(посока ЕКУ) на които като погледна вътре вижвам 6 кабелни обувки........а на куплунга които взех със белия вентилатор(доплъния за климата) той е със 4 пина(два + и два - за 2-та вентилатора)..........мислите ли че ако свържа новия куплунг във 4-те пина....ЕКУ-то ще управлява и 2-та вентилатора при включване на АС..........С Венелин обсъждахме,че в ЕКУ има някъв модул за АС..които бил заключен и трябвало да се отключи за да почне да работи всичко както трябва :?

И другия въпрос......
Какво правиме със ремъчната шайба на компресора :?:
Кажете от къв материал е направена.дали може да се направи изобщо.....
И дали ако само със стръжка може да се оправи......
Айде Dj каде си,мисля ти идвам на гости малко да гледаш компресора :oops:
BMW E39 Individual
Honda Cbr 600

Аватар
INSANE
Мнения: 1102
Регистриран на: 04 Окт 2006, 05:03
Местоположение: Шумен/Хасково/Царево
Skype: nikola_karagyozov_78

Мнениеот kokoVmaxa » 10 Дек 2007, 11:04

.......... Проблеми с тихите нямаш :wink:
- трябват ти и 6-те пина за вентилаторите - трябва да вземеш Оригиналната Инсталация за тях от Другата Кола
- ЕКУ не е заключено за АС-то
LEGACY 2,5GX-AT '99 / CLK320 W208 '98
Изображение

Аватар
INSANE
Мнения: 1221
Регистриран на: 23 Авг 2006, 03:06
Местоположение: София, Красно село
Skype: bumer_750_i
Автомобил: Primera P10

Мнениеот meha » 11 Дек 2007, 18:49

kokoVmaxa написа:.......... Проблеми с тихите нямаш :wink:
- трябват ти и 6-те пина за вентилаторите - трябва да вземеш Оригиналната Инсталация за тях от Другата Кола
- ЕКУ не е заключено за АС-то


Радвам се за тихите...........зех релето което каза,това със 6-те крачета,монтирал съм го,даже и другото(синиото)
Куплунга за вентилаторите съм взел оригиналния :wink:
Радвам се за ЕКУ-то :lol:
Сега даже като натисна копчето АС и ми свети синията лампичка :lol: :lol: :lol:

Днес баща ми каза че е направил шайбата на компресора,сега го чакам да се прибере да я зема и да я пробам........
Но снощи забелязах че и шайбата на съединителя и леко кривнала,та ще видим какво правим с нея :? предполагам че може да се изправи и тя...........
Но ако не може,ще търсиме друга....

П.С Коко в четвъртък ще ти дрънна да се уговориме и да те подсетя :wink:

За сега всичко върви по вода......и само да оправя компресора,веднага вкарвам колата в гараж на сухо и почвам да монтирам......мислех да е напролет,ама пуста секта не може да спим :lol: :lol: :lol:
BMW E39 Individual
Honda Cbr 600

Аватар
INSANE
Мнения: 1221
Регистриран на: 23 Авг 2006, 03:06
Местоположение: София, Красно село
Skype: bumer_750_i
Автомобил: Primera P10

Мнениеот meha » 12 Дек 2007, 21:37

Така......значи шайбата на компресора е изправена,ударена и е една стружка и сега спи работата....но се оказа че и съединителя е кривнат да го ева :cry:
Та днеска му пуснахме една стръжка и на него,изправихме го колкото можахме,монтирах го и тествах като подадох +12V от акумулатор на намотките на компресора......веднага при подаването на тока....се привлече съединителя към шайбата........сега нз колко като го монтирам на колатаа ще работи,ама дано да работи.......
Някой знае ли дали между шайбата и съединителя трябва да има някакво растояние,или трябва е почри нулево....смисъл като се върти шайбата на компресора,да се чува че опира по-малко във съединителя?
И проблем ли е като съм отнел със стружка малко от материал и съм намалил от каналите на шайбата и съединителя? :?
Малко по-късно ще кача снимки на "новите" шайба и съединител :wink:
BMW E39 Individual
Honda Cbr 600

Аватар
INSANE
Мнения: 1221
Регистриран на: 23 Авг 2006, 03:06
Местоположение: София, Красно село
Skype: bumer_750_i
Автомобил: Primera P10

Мнениеот meha » 12 Дек 2007, 22:19

Ето шайбата......съединителя го нямам снимам :cry:

Изображение

Изображение
BMW E39 Individual
Honda Cbr 600

Аватар
INSANE
Мнения: 1917
Регистриран на: 07 Мар 2005, 13:47
Местоположение: София
Автомобил: Primera P10

Мнениеот PRIMERA » 14 Дек 2007, 13:31

По повечето специфични въпроси не мога да дам компетентно мнение,защото не съм монтирал климатик,само да отбележа,че на ГА16ДС при вкл. на климатика,оборотите се вдигат,има едно клапанче дето вкарва вакум някъде...Предполагам на пълноинж. двг. е различно...
И второ,ако успееш да сглобиш всичко и го пуснеш и климатика не тръгне не се разстройвай,ПОД ОПРЕДЕЛЕНА ТЕМПЕРАТУРА КЛИМАТА НЕ СЕ ВКЛЮЧВА ;) Тъй че глдай в гаража да е поне над 15 градуса!Успех!

Аватар
INSANE
Мнения: 1139
Регистриран на: 28 Апр 2005, 21:18
Местоположение: РУСЕ
Skype: Toranaga
Автомобил: Primera P11

Мнениеот ovchara » 14 Дек 2007, 19:39

И не само това.Даже и да го слобиш по всички точки,пак няма да тръгне. :lol: Докато не го заредиш с фреон :wink: Има един датчик,който следи налягането в системата(пресостат).Когато няма налягане(демек фреона е изфирясал)въпросния датчик не пуска системата за да не се прецака компресора.Така,че можеш да разбереш какво си направил чак след като заредиш системата,или по-точно веднага след като ти закачат бутилката с фреона :D
PRIMERA P11 GT

Следваща

Назад към Технически въпроси

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта